فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زيبا ساز ، نایت اسکین
دختران زنده به گور

دختران زنده به گور


دختران زنده به گور

اعراب عصر جاهلی، به خاطر سنت ها و تعصبات خاصی که داشتند، وجود دختران را مایۀ دردسر و اسارت آنها در جنگ را ننگ می دانستند؛ لذا پاره ای از قبایل مانند بنی تمیم و هذیل و قیس و بکربن وائل، دختران نوزاد خود را در بدو تولد زنده به گور می کردند. آنها درست بر عکس فرعونیان عمل می کردند که فرعون پسران را در بدو تولد می کشت و دختران را رها می کرد؛ ولی مشرکان دختران را می کشتند و پسران را نگاه می داشتند. گاهی انگیزۀ قتل اولاد، فقر و تنگدستی بود و نمی توانستند آنها را تأمین کنند و لذا آنها را می کشتند و قرآن از این اعمال سخت نهی فرمود که فرزندان خود را از جهت تنگدستی مکشید، ما شما و آنها را روزی می دهیم(انعام/151)

احادیث کرامت دختران

پیامبر فرمودند: چه فرزند خوبی است دختر، هم با محبت است، هم کمک و هم مونس و پاک و پاک کننده. در حدیث دیگری فرمودند: هرکس برای خانوادۀ خود چیزی بخرد، مانند کسی است که به نیازمندان کمک می کند و هنگامی که می خواهد تحفه را تقسیم کند، نخست باید به دختر و بعد به پسران بدهد؛ زیرا هر کس دخترش را شاد کند، گویی از فرزندان اسماعیل را آزاد کرده باشد .


[ بازدید : 1108 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ 19 / 12 / 1395 ] [ 9:51 ] [ ¨°o.O (مبینا ) O.o°” ]